مواد مغذی اصلی موجود در مغزها

سلام
سال نو را پیشاپیش تبریک میگم و آرزو می کنم همگی سالم و شاداب باشید . ولی باید بدونید برای سالم بودن باید زحمت کشید و مثل هر چیزی توی دنیا باید یک چیزایی را از دست بدیم تا سلامتی را بدست بیاریم .
توی این روزا مصرف آجیل ها زیاد تر از قبل میشه برای همین مواد مغذی و کالریشون را براتون نوشتم تا با دید باز خوراکی هاتون را انتخاب کنید.

مغزها (آجیل ها ) :
انواع مغزها از جمله مواد بسيار مفيد ولي بسيار پر كالري هستند كه در صورت مصرف بيش از حد، منجر به اضافه وزن ميشوند. اينها بايد بدون نمك و بدون سرخ شدن استفاده شوند.
گردو و بادام در صورت مصرف متعادل منجر به كاهش كلسترول خون ميشوند.
كره بادام زميني يك منبع عالي براي پروتئين است، فاقد كلسترول و حاوي چربي غيراشباع است ولي كالري آن زياد است و بايد در افراد داراي اضافه وزن كم مصرف شود.

مواد مغذی اصلی موجود در مغزها (آجیل ها)

گردو بادام زمینی فندق بادام هندی پسته بادام مواد مغذی اصلی موجود در100گرم
688 564 650 573 601 612 کالری
15 26 14 18 17 21 پروتئین (گرم)
69 46 64 48 55 56 چربی (گرم)
4 6 7 3 6 7 فیبر (گرم)
4 10 25 1 4 24 ویتامین E (میلی گرم)
94 60 140 32 110 240 کلسیم (میلی گرم)
3 3 3 6 3 3 آهن (میلی گرم)
3 4 2 6 2 3 روی (میلی گرم)
19 3 - 29 6 4 سلنیوم (میکروگرم)
66 110 72 67 58 48 فولات (میکروگرم)



برگرفته از:
Ursel Amanda. The Complete Guide Healing Foods. Dorling Kindersley Book، London: 2000;101


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصت
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)