پنج ماده غذایی ضد استرس

باید قبول کنیم که موادی وجود دارند که آرام بخش هستند و ما می توانیم آنها را در مواد غذایی روزانه خود جستجو کرده و با کمی هوشمندی بکار بندیم. با ما همراه باشید تا در خواندنی ها 5 ماده غذایی ضد استرس را به شما معرفی کنیم:

1- ماهی
در مطالعهای که در دانشگاه ایالتی اوهایو روی دانشآموزان انجام شد، نشان داد مکملهای اسید چرب امگا 3 باعث کاهش 20 درصدی اضطراب و نگرانی در آنها شده است.هدف از این تحقیق تشویق دانشآموزان به استفاده از مکملها نیست بلکه گنجاندن ماهیهای حاوی امگا 3 در رژیم غذایی است تا از استرس عصبی ممانعت شود.

2- چای بابونه
بابونه به خاطر خواص درمانی طبیعی از زمانهای قدیم شناخته شده است. اما دانش نوین که هدف از آن استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماریها است در یک مطالعه کوچک ثابت کرده است افرادی که به اختلال اضطراب (GAD) مبتلا هستند و از اضطراب رنج میبرند با عصاره بابونه تحت درمان قرار میگیرند.

3- تخم مرغ
مغز انسان به طیف گستردهای از ویتامینهای گروه ب برای کار مطلوب نیاز دارد.هنگامی که ورود ویتامین ب به مغز بلوکه میشود افراد حالتهای گیجی، تحریکپذیری و اضطراب را تجربه میکنند. غذاهایی مانند گوشت و میوههای خانواده مرکبات حاوی ویتامینهای ب هستند اما یکی از منابع مورد علاقه این ویتامین تخم مرغ است. تخم مرغ منبع غنی کولین است، کولین پیش ساز ویتامین ب بوده که برای سلامت مغز مهم است.

4- پروبیوتیک
ارتباط مغز و بدن یک ارتباط تنگاتنگ است به عبارت دیگر مغز فرمان گرسنگی از بدن را دریافت میکند.اما تحقیقات جدید نشان میدهد باکتریهای در حال رشد در روده نیز تا حدودی با یکدیگر در ارتباط هستند.پروبیوتیکها باکتریهای مفیدی هستند که در روده زندگی میکنند و بدن برای ترویج عملکرد سالم دستگاه گوارشی به این باکتریها نیاز دارد. محققان ایرلندی نشان دادهاند تغذیه باکتریهای پروبیوتیکی در روده رفتارهای مرتبط با استرس و اضطراب و افسردگی را کم میکند. به نظر میرسد ماست حاوی پروبیوتیک از سردردهای شدید جلوگیری میکند.

5- چای سبز
چای سبز سرشار از اسیدآمینهای به نام «التائنین» است که اثر آرام بخشی دارد.مصرف 200 میلی گرم ال تائنین قبل از آزمون به کاهش اضطراب و نگرانی در دانشآموزان کمک میکند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر چهاراسلایدر یکاسلایدر دواسلایدر سه
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)