خوردن صبحانه مناسب در کودکان

دکتر منصور ریسمانچیان

نایب رییس انجمن ارتقا سلامتی و بهبود تغذیه

عضو انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران

در تحقیقی که بر روی 5000 نفر از دانش آموزان در انگلستان انجام شده است ، مشخص گردید که خوردن صبحانه مناسب در این کودکان باعث بهبود چشمگیر در تمرکز ، یادگیری و نتایج تحصیلی شده است . البته مصرف مواد غذایی نامناسب نظیر شیرینی ها و چیپس (که در 20 در صد آن ها گزارش شده بود ) هیچ تاثیری در این زمینه نداشته است .در این مطالعه ثابت شده است که قند ماده غذایی باید بصورت آهسته و مداوم در طول صبح آزاد شود و بنابراین از مواد قندی با فیبر(مانند نان سبوس دار یا کورن فلکس های سبوس دار) و پروتئین ها (مانند تخم مرغ و یا پنیر) باید استفاده شود .

توضیح : مواد قندی که قند خون را سریع بالا می برند باعث افت سریع تر قند هم می شوند و یک نشاط آنی وبدنبال آن یک بی حوصلگی و افت انرژی در ساعت های بعد را برای فرد به ارمغان می آورند .

پیشنهاد گروه تحقیق : اگر مدرسه بتواند ساز و کاری مهیا نماید که کودکانی که در منزل صبحانه نمی خورند در مدرسه این کار را انجام دهند کارایی سیستم آموزشی چندین برابر خواهد شد .

Public Health Nutrition, do:10.1017/S1368980015002669, published 17 November 2015.

از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی فرمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آر افلیزر موهای زائداسلایدر سهکویتیشن
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)