کاهش وزن سریع تر با خواب بهتر


خواب ناکافی با اضافه شدن وزن ارتباط دارد. اختلال سوخت وساز ، پرخوری عصبی به خاطر کم شدن تمر کز بر روی رفتار ، احساس گرسنگی روز بعد و مشکلات قند خون و انسولین مواردی از تاثیر خواب روی افزایش وزن است. برای اینکه خوب بخوابید باید حواستان به آنچه قبل از خواب می نوشید باشد. با اینکه می دانید دریافت کافئین و قند قبل از رفتن به رختخواب می تواند برای خوابتان مشکل ایجاد کند، دیگر مواد مغذی می توانند در ساخت عضله، بهبود ثبات قند خون و چربی سوزی کمکتان کنند. اگر به دنبال کاهش وزن و خوابی راحت هستید قبل از خواب این نوشیدنی ها را میل کنید. یک لیوان شیر ( چه گرم چه سرد ) به لطف مقدار متناسب از تریپتوفان و کلسیم می تواند به آرام خوابیدنتان کمک کند. خواب بیشتر به معنای احساس گرسنگی کمتر در روز بعد ( بسیاری از افراد کمبود خواب خود را با بیشتر غذا خوردن جبران می کنند ) می باشد . پروتئین کازئین شیر دیر هضم می شود، بنابراین در تمام طول شب به ساخت عضله کمک می کند.در نتیجه شیر خوردن یعنی سوخت و ساز سریعتر و کاهش وزنی ساده تر.

یک لیوان کوچک آب انگور 100 درصد طبیعی کمکتان می کند خوب بخوابید و در طول رویا دیدن چربی بسوزانید. تحقیقات نشان داده ترشح انسولین در شب ( به علت دریافت کربوهیدرات های ساده مانند آب میوه ) ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند.البته در افرادی که مشکل اضافه وزن و یا کلسترول بالا دارند ،باید شیر کم چرب استفاده شود . کسانی هم که شیر را تمی توانند هضم کنند باید از ماست کم چرب استفاده نمایند .در افراد با اضافه وزن ، قند بالا و یا تری گلیسرید بالا نیز بهتر است به جای آب انگور از خود انگور و به مقدار کم استفاده شود .از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهآر افکاهش وزن هفتادکویتیشنلیزر موهای زائد
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)