کاهش وزن با مصرف لبنیات


تا به حال توصیه های زیادی برای مصرف لبنیات برای پیشگیری از بیماری پوکی استخوان شنیده اید؛ اما شاید از نقش موثر لبنیات در کاهش وزن بی اطلاع بوده اید. درست است که شیر و پنیر در برنامه غذایی سهم قابل توجهی از چربی و کالری را به خود اختصاص میدهند، ولی با این حال افرادی که برنامه غذایی غنی از کلسیم دارند، در کاهش وزن موفق ترند.براى کم کردن وزن و داشتن وزن ایده آل بایستى برنامه غذایی سرشار از شیر و پنیر و ماست باشد ، زیرا کلسیم عامل مهمى در کنترل و تنظیم کالرى دریافتى بوده و باعث تسریع در از بین رفتن چربى و کاهش وزن مى شود که البته این کاهش در توده هاى چربى، بیشتر در ناحیه تنه بوده است.

کودکانی که به طور منظم ولی با اعتدال شیر می نوشند، نسبت به کودکانی که کمتر شیر مینوشند، کمتر دچار اضافه وزن و چاقی میشوند. به همین دلیل خانواده هایی که همواره در برنامه غذایی روزانه شان، محصولات لبنی مانند شیر و ماست و... را به طور مرتب مصرف میکنند، معمولا از تناسب اندام خوبی برخوردارند.فقط کلسیم موجود در مواد لبنی نیست که باعث کاهش وزن میشود؛ بلکه دیگر ترکیبات محصولات لبنی مانند پروتئین موجود در آب پنیر، لینولئیک اسید گونژوگه و برخی آمینواسیدهای دیگر موجود در لبنیات نیز در کاهش وزن نقش موثر ایفا میکنند.

مصرف کلسیم به تنهایى و به شکل مکمل، نسبت به مصرف لبنیات، اثر کمترى در کاهش وزن دارد و این به علت وجود مواد دیگرى در لبنیات مثل منگنز و فسفر است که احتمالا روند تجزیه سلول هاى چربى را تسریع مى کنند و همچنین پروتئین موجود در محصولات لبنى سبب حفظ عضلات شده و از ضعف عضلانى پیشگیرى مى نماید.کلسیم صرفا از طریق مصرف لبنیات باعث تسریع در کاهش وزن مى شود و مصرف بى رویه قرص کلسیم نه تنها نتیجه مطلوبى ندارد، بلکه ممکن است سبب ایجاد عوارض خطرناکى چون سنگ هاى صفراوى ، سنگ هاى کلیوى و مشکلات قلبى عروقى گردد.

چه میزان چربی برای لاغر شدن
اگر میخواهید برای کاهش وزن، لبنیات مصرف کنید، باید در انتخاب نوع آنها دقت کنید، زیرا چربی موجود در لبنیات میتواند همه نقشه های شما را برای لاغر شدن نقش بر آب کند.شیر و ماست کم چرب برای این منظور مناسب هستند.پنیرها غالبا از چربی بیشتری برخوردارند، اما حذف پنیر از برنامه غذایی هم خوب نیست. مصرف پنیرهای کم چرب که الان در بازار نیز فراوانند مفید است .در هر حال میتوانید روزانه به اندازه یک قوطی کبریت پنیر را بدون نگرانی بخورید و نیز حداقل یک لیوان شیر کمچرب و یک کاسه ماست کم چرب در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و منتظر نتایج آن برای کاهش وزن در درازمدت باشید.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهمیکرونیدلینگلیزر موهای زائدآر افکویتیشن
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)