راهکار های جلوگیری از آسیب پوست پس از کاهش وزن (قسمت دوم)


مصرف آنتی اکسیدان ها
به منظور جلوگیری از شل شدن پوست پس از لاغری در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها ( میوه جات و سبزیجات ) و روغن های سالم استفاده کنید خوردن میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم کمک خواهد کرد تا پوست سالم داشته باشید.

نقش مکمل ها در شل شدن پوست
با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ولی در رژیم های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین زیر نظر پزشک استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده ضروری را از دست نداده اید. مطمئن شوید مولتی ویتامینی که استفاده می کنید دارای ویتامین های A, C, K, E و ویتامین های ب کمپلکس را داشته باشد زیرا این ویتامین ها برای سلامت پوست مهم می باشند مواد معدنی مانند ( سلنیوم، مس و روی ) برای سلامتی پوست ضروری است. البته در تمام کتب ضرورت دریافت ویتامین ها و مواد معدنی از طریق میوه جات و سبزیجات ذکر شده زیرا بسیاری از این ریز مغذی ها در کنار فیبر و مواد مغذی موجود در این گروه های غذایی بهترین عملکرد را دارند .

ویتامین A و شادابی پوست
برای جلوگیری از شل شدن پوست پس از لاغری یک ویتامین حیاتی است زیرا کمبود این ویتامین باعث خشک شدن پوست می شود . این ویتامین را می توانید از غذاهایی مانند ( سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ) بدست آورید .

ویتامین B کمپلکس را از یاد نبرید
این ویتامین در مواد غذایی ( جو، برنج، تخم مرغ و موزو لبنیات ) وجود دارد .کمبود این ویتامین در مواد غذایی سبب آسیب به پوست یا ریزش مو می شود . کرم های موضعی و پماد های ساخته شده با ویتامین های گروه B می تواند سلولهای پوست را هیدراته و التهابات پوست را از بین ببرد. این ویتامین ها حاوی مواد مغذی بیوتین هستند که اساس ناخن ، پوست و سلولهای مو را تشکیل می دهد. اگر اشتها زیاد نشود از مخمر ّبجو که منبع غنی ویتامین B است استفاده نمایید .

با ویتامین C جوان تر شوید
مرکبات، سبزیجات، فلفل، و گل کلم ، کلم بروکلی وکیوی و توت فرنگی پر از این ماده مغذی حیاتی است این ویتامین برای بهبود سیستم ایمنی استفاده می شود و زمانی که استفاده شود می تواند به تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک کند, پوست را جوان تر نماید .

باز سازی پوست با ویتامین E
مواد غذایی ( آجیل، زیتون ، مغز ها و دانه های خام و اسفناج ) حاوی ویتامینE است .استفاده از این ویتامین بر روی پوست، زخم ، خشکی و زبری پوست را کاهش می دهد و برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید این غذاها علاوه بر پوست سبب درخشش و استحکام موهای شما می شود.

کاهش تیرگی با ویتامین K
با کاهش توده چربی ممکن است پوست تیره تر به نظر برسد زیرا چربی پوست را به صورت کاذب روشن تر می نماید .بنابر این برای مقابله با تیرگی پوست ،این ویتامین را از طریق سبزیجات با برگ تیره دریافت کنید و لوسیون ها و کرم های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کاهش کبودی پوست موثر است. اگر چه با خوردن سبزیجات با برگ پهن، این ویتامین تامین می شود ولی استفاده موضعی از این ویتامین بهترین سود دهی را برای پوست دارد.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهآر افمیکرونیدلینگلیزر موهای زائدکویتیشن
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)