کرفس و تاثیر آن بر سلامتی ( قسمت پنجم )


کالری منفی آب کرفس افسانه ایی بیش نیست
تمام سبزیها به دلیل اینكه فیبر دارند و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر كردن بشقاب غذا، در كاهش وزن نقش دارند. در ضمن فیبر یا همان قسمت های به غیر از آب آن از یک سو با پر کردن شکم و سیری زود رس و از سوی دیگر با کاهش سرعت جذب قند غذا ها به کاهش وزن کمک می کنند . با مصرف روزانه کرفس هم مانند سایر سبزیجات ، با پرشدن حجم معده و نیز به علت کاهش سرعت جذب مواد قندی تمایل به خوردن شیرینی جات، از بین می رود. ولی آب سبزی ها باعث لاغری نمی شوند زیرا در روند آب گیری فیبر آن دور ریخته می شود و بنا براین احساس پری و سیری زود رس و کاهش جذب قند ها کمتر اتفاق می افتد . پس از مصرف آب سبزی، با توجه به مدر بودن آن مقداری آب دفع می شود که این امر به فرد حس خوشایندی می دهد و گمان می کند که کاهش وزن انجام شده به علت کاهش بافت چربی است . در حالی که دفع آب بدن ممکن است منجر به کاهش وزن بشود ولی چون بافت چربی حذف نمی شود لاغری حقیقی اتفاق نمی افتد .

نکته اول :
اگر در روند آب گیری کرفس از مخلوط کن استفاده شود و فیبر همراه آب آن وارد بدن شود این آب کرفس به لاغری کمک می کند .

نکته دوم :
نوشیدن آب کرفس از نوشیدن آب میوههایی مثل آب پرتقال كه حدود 120 کیلوكالری به بدن میدهند، بسیار مناسبتر است البته برای کسانی که باید از یک رژیم غذایی كم انرژی داشته باشند.

آیا آب کرفس دارای کالری منفی است ؟
در منابع علمی كتابهای تغذیه چیزی به نام «كالری منفی» وجود ندارد و این نوع باورها بیشتر در میان عوام رواج دارد و نمیتوان به آنها استناد كرد. ضمن اینكه حتی اگر ما این مساله را در مورد كرفس قبول كنیم ( یعنی مقدار كالری مورد نیاز برای هضم كرفس از میزان كالری ای كه این ماده به بدن فرد میدهد بیشتر باشد و روند كاهش وزن را تسریع کند )، باز هم از این دیدگاه تاثیر چندانی بر كاهش وزن فرد نخواهد داشت . دلیل آن كاملا ساده است، ما در روز چقدر میتوانیم كرفس بخوریم؟ اگر یک نفر در روز 100 یا حتی 200 گرم كرفس مصرف كند و انرژی مورد نیاز بدن برای هضم این مقدار كرفس 40 کیلوكالری باشد و فرض كنیم كرفس هم فقط 20 کیلوكالری انرژی تولید میكند، در كل این مقدار كرفس روزانه 20 کیلوكالری به كاهش وزن ما كمك خواهد كرد. این میزان در مقایسه با حدود 1500 کیلوكالری مصرفی روزانه بسیار ناچیز است.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از #بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و مو
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)