اگر سالم هستید ، روزی یک تخم مرغ با قلبتان کاری ندارد ( قسمت اول )


آنچه از مدت ها پیش موجب نگرانی درباره مصرف تخم مرغ بوده است، محتوای کلسترول بالا در زرده تخم مرغ است که یک عامل خطر در بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود.خوردن روزانه یک عدد تخم مرغ ، در صورتی که از قبل میزان کلسترل بالا نباشد ، با خطر ابتلا به بیماری های گرفتگی عروق کرونر و حملات قلبی ارتباطی ندارد. از طرف دیگر به دلیل احساس سیری که پس از مصرف تخم مرغ به وجود می آید به خوردن غذای کمتر و لاغری نیز کمک میکند. در واقع مصرف تخم مرغ بیشتر از وعده های حاوی کربوهیدرات مانند سیب زمینی احساس سیری به وجود می آورد و مصرف میان وعده و به دنبال آن جذب کالری بیشتر را کاهش میدهد. بنابراین با توجه به اینکه اضافه وزن با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی همراه است، مصرف تخم مرغ به دلیل ایجاد احساس سیری، گزینه مناسبی است.

با این حال ، تخم مرغ منبع سرشاری از چربی های اشباع شده است که این چربی ها سطح کلی کلسترول خون را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهند. بنابراین تعداد پیشنهادی متخصصان برای مصرف تخم مرغ روزی یک عدد است و در صورتی که فردی کلسترول بالا دارد و یا در معرض دیابت و بیماریهای قلبی است باید در مصرف زرده تخم مرغ و گوشتهای با چربی های اشباع شده و کلسترول بالا احتیاط بیشتری کند.در افراد سالم مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد ، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد, تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی جهان به حساب می آید و مصرف آن به طور روزانه خواص درمانی زیادی از جمله کاهش وزن دارد.

اثرات تخم مرغ بر بدن :
هر تخم مرغ در حدود ۷۰ کالری دارد و منبع سرشاری از پروتئین است. در واقع پروتئینهای موجود در تخم مرغ با توجه به کیفیت بالایی که دارند، اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تامین میکنند. زرده تخم مرغ نیز علاوه بر کلسترول حاوی آنتی اکسیدانهایی است که از بیماری هایی مانند آب مروارید، آسیبهای شبکیه چشم و برخی سرطان ها پیشگیری میکند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از ماده معدنی سلنیوم است.

این ماده معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی از نابودی سلولهای بدن جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. همچنین تخم مرغ حاوی ریبوفلاوین (ویتامین B2 ) و ویتامین D است.ارزش پروتیین تخم مرغ بعنوان بهترین پروتتین قابل مصرف 93/7 درصد می باشد که در مقایسه با سایر مواد غذایی در جایگاه اول قرار دارد. این ارزش برای شیر ۸۴درصد برای ماهی ۷۶ و برای گوشت گاو ۷۴ درصد می باشد.

بهبود کلسترول خون :
در حالی که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است، اما تحقیقات نشان می دهد که وقتی تخم مرغ می خوریم کبد کلسترول کمتری را پردازش می کند. خوردن تخم مرغ کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش خواهد داد.
ادامه دارد...
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره پوست و موکاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادرژیم آنلاین
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)