از ماست که بر ماست ( قسمت دوم )


◉ مقایسه ماست ساده و طعم دار
ماست ساده در مقایسه با ماست های طعم دار، کم کالری تر است. هر دو از شیر کامل، کم چرب و بدون چربی تهیه میشوند. شما میتوانید ماست ساده را به تنهایی یا به صورت مخلوط با چاشنی های مورد علاقه تان مصرف کنید. اضافه کردن یک قاشق سوپخوری عسل یا مربای خانگی یا نصف فنجان میوه تازه به ماست ساده، خیلی بهتر از استفاده ماست های طعم دار کارخانهای است زیرا فاقد هرگونه طعم دهنده های مصنوعی می باشد . سعی کنید ماست های ساده را انتخاب و خود آنها را طعم دار کنید.

◉ ماستهای میوه ای مخلوط
انتخاب ماست میوه ای مخلوط یا ماست با رومال میوه ای کاملاً سلیقه ای است. هر دو نوع ماست حاوی مخلوطی از میوه های شیرین شده هستند و تفاوت آنها در این است که این میوه ها در کارخانه با ماست مخلوط میشوند یا اینکه هنگام مصرف مخلوط میشوند.برای راحتی شما ماست های میوهای مخلوط در کارخانه مخلوط و برای جلوگیری از تغییر ظاهرشان مواد رنگی به آنها اضافه میشود. ماستهای نوع رومال میوه ای حاوی ماست ساده با مقداری مخلوط میوه ای هستند که رویشان ریخته شده است.ماستهای میوه ای مخلوط از ویژگیهای یکسانی برخوردارند، اما شما میتوانید کالری و قند موجود در ماست های رومال میوه ای را با مقدار میوه ای که با آن مخلوط میکنید، کنترل کنید.

◉ ماست یونانی
به دلیل روش ۳ مرحله ای طولانی که برای آبگیری ماست یونانی به کار برده میشود، این ماست بسیار غلیظ است. این نوع ماست میتواند یک ترکیب خوب در دستورالعمل های غذایی (اغلب به جای خامه ترش) باشد و درد سرهای سرد و گرم کیفیت خود را بهتر حفظ میکند. کالری ماست یونانی در مقایسه با ماستهای سنتی کمتر و به علت فرایند طولانی مدت تغلیظ آن با پروتئینهای جامد موجود در سرم شیر، دارای پروتئین بیشتری است. یکی دیگر از مزایای ماستهای سنتی یونانی این است که آنها حاوی ۵ تا ۶ نوع کشت باکتریایی هستند که به طور طبیعی آنها را به یک ماده میکروارگانیسمی (پروبیوتیک) تبدیل میکنند. اساساً ماست یونانی ساده با مقداری عسل در کنارش عرضه میشود. بسیاری از تولیدکنندگان دست به ابتکار زده اند و به علاوه عسل، به آن چاشنی های میوه ای نیز (که کالری آن را بیشتر میکند) اضافه کرده اند. یک فنجان ماست ساده یونانی دارای ۱۶۰ کالری و ۲۴ گرم پروتئین، ۳ گرم چربی، ۱۰میلیگرم کلسترول، ۸۵میلیگرم سدیم و تنها ۵ گرم قند است. روی هم رفته این نوع ماست بیشتر از دیگر انواع ماست یونانی برای بدن مفید است.

◉ ماست فرنی
همانطور که از اسم این نوع ماست معلوم است، از ماست معمولی غلیظ تر است. برخلاف ماست یونانی، این نوع ماست تحت فرایندهای طولانی تغلیظ نمیشود بلکه با اضافه شدن عوامل غلظت دهنده (معمولاً آگار، ژلاتین، صمغ گوآر و صمغ لوبیای لوکاست) تغلیظ میشود. این ترکیبات بر مزیت ماست فرنی نمیافزاید و اساساً یک تغییر بافتی در آن ایجاد میکند که باعث میشود این نوع ماست با انواع دیگر ماستها متفاوت باشد.

ادامه دارد...
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصترژیم آنلاینمشاوره پوست و موکاهش وزن هفتاد
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)