بهترین ترکیب مواد غذایی برای کاهش وزن ( قسمت دوم )


حبوبات و سوپ
سوپ سبزیجات که آبِ گوشت نیز دارد را به ناهار یا شام خود اضافه کنید. مایعات معده را پر می کنند و فضای کمتری برای مواد غذایی با کالری بالا باقی می گذارند. افرادی که وعده غذایی خود را با سوپ آغاز می کنند ۲۰ درصد کالری کمتری در آن وعده غذایی می خورند. سوپ حاوی حبوبات، مانند نخود یا لوبیا، بهتر است زیرا حبوبات سرشار از پروتئین و فیبر هستند. در واقع، معلوم شده است که خوردن ۳ فنجان حبوبات در هفته به کاهش وزن کمک می کند.

استیک و کلم بروکلی
گوشت سرشار از پروتئین و آهن است، که بدن برای ساخت سلول های قرمز خون از آن استفاده میکند. گلبول های قرمز خون اکسیژن را به اندام ها می رسانند، بنابراین کمبود گلبول های قرمز خون کمبود انرژی را در پی دارد. از طرف دیگر کلم بروکلی این غذا را کامل می کند، زیرا حاوی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می کند. نصف فنجان کلم بروکلی ۶۵٪ از کل ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

چای سبز و لیمو
اگر می خواهید سرحال شوید مقداری چای سبز دم کنید. نوشیدنی های کم کالری حاوی آنتی اکسیدان،کاتچین نامیده می شوند، که می توانند در سوزاندن کالری و چربی بیشتر به شما کمک کنند.افرادی که هر روز یک فنجان چای کاتچین می نوشند نسبت به افرادی که اینگونه نیستند پس از ۲ هفته چربی بیشتری می سوزانند. برای سالمتر کردن این نوشیدنی مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید، آب لیمو کمک می کند تا بدن شما مواد مغذی این نوشیدنی را بهتر جذب کند.
نکته مهم : البته با توجه به افت فشارخونی که می دهد بهتر است کمی دارچین و عسل به آن اضافه نمایید .

ماهی قزل آلا و سیب زمینی شیرین
ماهی اغلب “غذای مغز”نامیده می شود، اما برای سایز دور کمر شما نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی می تواند به سوزاندن چربی کمک کند و ماهی قزل آلا منبع خوبی است. به علاوه، یک وعده ماهی ۹۰ گرمی حاوی ۱۷ گرم پروتئین است. برای سیر شدن با این وعده غذایی سبک آن را با سیب زمینی شیرین پخته شده سِرو کنید. سیب زمینی متوسط ۴ گرم فیبر دارد و فقط ۱۱۲ کالری دارد.

ماست و تمشک
افرادی که بیشتر کلسیم و ویتامین D به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن خود دریافت می کنند نسبت به سایر افراد، چربی بیشتری می سوزانند. بنابراین، به دنبال ماست غنی شده با ویتامین D باشید، که حدود ۳۵ درصد از تمام کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. برای لذیذتر شدن، ماست را روی نصف فنجان تمشک بریزید و ۴ گرم فیبر نیز دریافت کنید.
ادامه دارد......
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادکاهش وزن شصترژیم آنلاینمشاوره پوست و مو
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)