ارتباط اضطراب و اضافه وزن ( قسمت سوم )


روشی را که در سطور زیر به شما معرفی کنیم که اجرای آن آسان است و نیاز به صرف وقت چندانی ندارد و در عین حال مانند دارو و یا حتی بهتر از آن اضطراب شمارا تخفیف می دهد.این روش که آن را روش طبیعی کاهش اضطراب و استرس مینامیم، مزایای بسیاری دارد. با انجام آن روز به روز آرامش و آسودگی بیشتری خواهید یافت. خواب شما آرامتر شده و گرایش به غم و افسردگی از بین میرود. به تدریج روحیه تان بهتر و اعتماد به نفستان بیشتر شده و توانتان در اداره مسائل زندگی افزایش خواهد یافت.دیگر آنکه با بکارگیری این روش کیفیت تنفس بهتر شده، ریه ها، دستگاه گوارش، قلب و سایر دستگاههای بدن با کارایی بیشتری انجام وظیفه خواهند کرد.به علاوه انجام حرکت تنفسی این روش معادل 12-8 کیلومتر پیادهروی روزانه کارایی دارد که برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. آنچه گفته شد، تنها گوشه ای از مزایای روش طبیعی کاهش اضطراب و استرس است.

روش طبیعی کاهش اضطراب و استرس
این روش شامل دو حرکت است :

1) حرکت ریلاکس بدن و ذهن
2) تنفس آرام بخش

حرکت ریلاکس بدن و ذهن
انجام این حرکت یک یا دو بار در روز کافیست و حدود ده دقیقه طول میکشد. بهتر است آن را صبح بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب و نیز شب قبل از خواب انجام دهید. البته در سایر اوقات نیز میتوان آن را انجام داد.برای انجام این حرکت در محلی آرام، قدری کمنور و بدون سروصدا قرار بگیرید. ترجیحاً روی یک مبل راحت بنشینید و یا روی زمین دراز بکشید. ساعت و سایر اشیا سنگین را از خود دور کنید. کمربند خود را شل کرده و بدن خود را رها کنید، حال نگاه خود را به طرف ابروهایتان بگیرید. یعنی کمی بالاتر از روبرو را نگاه کنید.در این حال چشمان خود را ببندید و تا پایان حرکت بسته نگاه دارید. به تدریج بدن خود را از انگشتان پاها به طرف بالا تا فرق سر شل کنید. سپس از شماره 10 به پایین در ذهن خود بشمارید.

کمکم ذهن خود را از افکار مزاحم خالی کنید. فقط شمارهها را در ذهن ببینید و با هر شماره تنفس خود را آرامتر و بدن خود را بیشتر رها کنید، وقتی به شماره یک رسیدید، بدنتان آرام و تنفستان ملایم و ذهنتان از هر فکری خالی شده و آماده است تا پیامهای شیرین و آرامبخش را دریافت کند.حال خود را در یک محیط آرام و دوست داشتنی تصور کنید، کنار دریا، درون جنگل، توی دشت، کنار رودخانه یا هر جای دیگری که دوست دارید. در حالی که لذت میبرید و خنده بر لب دارید، در آن فضا قدم بزنید.قدم زدن در آنجا به شما آرامش و اعتماد به نفس میدهد. در آن فضا با اطرافیان صحبت کنید، حرفهای مورد علاقهتان را بزنید و کارهای مورد علاقه انجام دهید و به آینده بهتر فکر کنید. پنج دقیقه در این حال بمانید و بعد خود را مجدداً درون صندلی یا دراز کشیده روی زمین بیایید. در حالی که هنوز چشمانتان بسته است، در ذهن خود ببینید نور قرمز رنگ و گرم و مطبوعی به سوی شما میآید و از پاها وارد بدن شما میشود. آن نور و گرمای لذتبخش را که سرشار از انرژی است، از پاهایتان به طرف بالا هدایت کنید تا به تدریج تمام وجودتان را فرا گیرد.

ادامه دارد....
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادکاهش وزن شصترژیم آنلاینمشاوره پوست و مو
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)