ارتباط اضطراب و اضافه وزن ( قسمت چهارم )

همزمان نفس های عمیق تری بکشید و در مدت یک دقیقه به تدریج بر تعداد و عمق نفسها بیافزایید و آن انرژی مثبت را بیشتر و بیشتر جذب کنید. در پایان این یک دقیقه تمام بدن شما را از انرژی مثبت پر شده است.در آخر به خود بگویید که روز خوبی در انتظار شماست و با انرژی و آرامش مسائل را در حد امکان حل خواهید کرد. سپس چشمان خود را باز کنید و صورت خود را با آب خنک بشویید.اکنون شما انرژی مثبت زیادی در خود ذخیره کردهاید که به خوبی از آن استفاده خواهید کرد.

تنفس آرامبخش
این حرکت تنفسی شامل 5 ثانیه دم، 2 ثانیه حبس هوا و 5 ثانیه بازدم (جمعاً 12 ثانیه) است.

ـ انجام دم :
دم را از طریق بینی انجام دهید. دهان بسته باشد و به آرامی درمدت 5 ثانیه هوا را به درون بدن بکشید، ابتدا شکم را بیرون داده و از هوا پرکنید و بعد سینه را. در این حال بدن خود را شل نگاه دارید.

ـ حبس هوا :
نفس را به مدت 2 ثانیه حبس کنید. در این حالت بدن شما از اکسیژن پر خواهد شد و احساس آرامش و راحتی خواهید کرد.

ـ انجام بازدم :
هوا را در مدت 5 ثانیه به آرامی از دهان بیرون دهید. ابتدا شکم را تو کشیده و خالی کنید وسپس هوای درون سینه را بیرون دهید. این حرکت را پنج بار پشتسرهم تکرار کنید که در مجموع یک دقیقه زمان نیاز دارد. بهتر است در هنگام اجرای تنفس آرامبخش بدنتان شل و ذهنتان پر از افکار شیرین باشد. در حالت ایدهآل آن را ده بار در روز انجام دهید.

همانطور که می بینید وقت زیادی نیاز ندارد اما منافع آن بسیار است. شما با صرف روزانه ده تا بیست دقیقه برای ریلاکس بدن و ذهن و ده دقیقه برای تنفس آرامبخش از نعمت بدن و ذهنی آرام و سالم بهرهمند خواهید شد. اندامها و دستگاههای بدنتان در وضعیت تعادل قرار خواهند گرفت و روحیه و اعتماد به نفس شما روز به روز بهتر خواهد شد. به علاوه با کاهش اضطراب و استرس میتوانید بهتر از قبل وزن خود را کم کرده و لاغر شوید.

نکته :
در دام وسواس و کامل گرایی نیافتید.ممکن است در ابتدای کار نتوانید حرکات را خیلی خوب انجام دهید. ایرادی ندارد با کمی تمرین بهتر خواهید شد.

نکته :
شاید فراموش کنید روزی ده بار تنفس آرامبخش را انجام دهید. باز هم ایرادی ندارد هر وقت به یاد آوردید یا هر تعداد که توانستید، انجام دهید. آثار مثبت روش طبیعی کاهش اضطراب و استرس از همان آغاز ظاهر شده و به تدریج بیشتر و بیشتر میشود. با دیدن اثرات معجزه آسای آن. انجام این روش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار خواهید داد.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادرژیم آنلاینمشاوره پوست و مو
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)