تغذیه وقتی که اعصاب نیست

اغلب افراد بعد از یک روز سخت و دشوار، ترجیح میدهند یک وعده غذایی یا میان وعدهای را بخورند که آنها را آرام کند، مانند کلوچهها، چیپس، بیسکوئیت و غیره به عنوان مثال افراد وقتی جشن میگیرند کیک میخورند و وقتی ناراحت میشوند، اغلب شکلات را ترجیح میدهند. مشکلی که در این جا به وجود میآید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکیها در دهان فرد از بین میرود، اندازه دور کمرو بدنبال آن سلامتی و زیبایی وی نیز از بین خواهد رفت . به ویژه که این غذاها مملو از چربی نیز می باشند ، و بارسوب در داخل رگ های قلب و مغز به دنبال استرس سکته های قلبی و مغزی بیشتر خواهند شد .
خوراکیهای مملو از قند موجب میشوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریعتر از آن پایین میآید. به همین دلیل است که وقتی غذایی را میخورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری میکنید و به این ترتیب در واقع فرد در یک سیکل معیوب قرار میگیرد.
با این حال تحقیقات علمی نشان میدهد که افراد میتوانند وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشند.
وقتی غمگین هستیم از چه غذاهایی استفاده کنیم؟
بهتر است زمانی که غمگین هستیم غذاهایی انتخاب شود که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین د زیادی باشند. تحقیقات نشان میدهد که این مواد میتوانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.برای دریافت اسید های چرب امگا 3 بذر کتان گزینه بسیار خوبی است . علاوه بر منابع گیاهی برای تامین ویتامین D بهترین منبع تامین کننده آن نور خورشید است بطوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین میکند.
مواد غذایی موثر در کاهش استرس
یک رژیم غذایی با مصرف متعادل سبزیجات و میوه جات و تمرین تنفس عمیق، سادهترین و به صرفهترین روشهای کنترل استرس است. افزایش میزان پروتئین حیوانی در غذاهای مصرفی سبب افزایش هیجان و استرس میشود، پس در مصرف آن ها زیاده روی ننمایید .
تغذیه در حالت عصبانیت
همچنین زمانی که عصبانی هستید نیز میتوانید این حالت را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک میکند. موز، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی هستند.
تغذیه در حالت بدخلقی

همچنین زمانی که بد خلق هستید نیز میتوانید این حالت را با سیب یا کره ای بادام زمینی کنترل کنید اینها به نگهداری سطح قند و انرژی شما به منظور متعادل بودن در طول روز کمک می کند.
تغذیه در حالت نگرانی

همچنین زمانی که نگران هستید میتوانید ماهی بخورید . ماهی قزا آلا به دلیل دارا بودن امگا 3 به رفع نگرانی و دلواپسی شما کمک می کند.
تغذیه در زمان افت انرژی

همچنین زمانی که بی حال هستید میتوانید موادغذایی مانند فولات مانند اسفناج را در موادغذایی تان قرار دهید تا تمرکزتان را بالا ببرد.
زمانی که خانمها دچار تغییرات هورمونی میشوند، چه بخورند!؟
همچنین زمانی که دچار تغییرات هورموونی میشوید، میتوانید کربوهیدرات مصرف کنید خوردن یک ساندویچ تخم مرغ با سالاد به شما کمک می کند سطح سروتونین بدنتان را بالا ببرد و در نتیجه اخلاقتان مساعد شود.

از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن شصتکاهش وزن هفتاد
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)