چی بخوریم که لاغر بشیم ؟ ( قسمت اول )


امروزه بسیاری از مردم جهان از چاقی و عوارض آن رنج میبرند و لاغر شدن به جهت یافتن اندام متناسب و پیشگیری از بیماریهایی که با چاقی در ارتباط مستقیم هستند مطلوب عده بسیاری شده است.

خوردن به عنوان یکی از لذتهای زندگی معضل چاقی را برای بسیاری از افراد به همراه آورده است. واقعیت آن است که برای لاغر شدن لازم نیست که کاملا و به طور جدی دست از غذا خوردن کشید. در واقع باید فقط از پرخوری دوری کرد و از خواص خوراکیها در بالابردن سوخت و ساز بدن سود جست. کلید لذت بردن از خوراکیها در شناختن آنان و شناختن نیاز بدن و متابولیسم بدن خویش است. شما می توانید با مصرف متعادل خوراکیهای مناسب، متابولیسم بدن خود را بالا برده و منجر به سوزاندن کالری شوید.

آنچه در مصرف خوراکیها بسیار مهم است آن است که تعادل میان مصرف و سوزاندن کالری بدن حفظ شود. مصرف کالری به اندازه و ورزش متعادل و منظم موجب رسیدن به وزن دلخواه و نگهداری آن وزن میگردد. این نکته را به خاطر داشته باشید که در واقع هیچ ماده غذایی وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود اما جایگزین کردن غذاهای کم کالری و حاوی فیبر فراوان در رژیم غذایی به جای غذاهای پر کالری و پر چرب موجب کاهش کل میزان کالری دریافتی روزانه میگردد.

سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده
خوردن سوپ به عنوان پیش غذا، موجب کاهش اشتها میشود و احساس گرسنگی برطرف میشود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن میگردد.

سالاد به عنوان پیش غذا
خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها میشود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم میشود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش میدهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا میبرد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن میگردد.

سبزیجات تازه
سبزیجات دارای کالری پایین میباشند، سیستم ایمنی بدن را قوی میسازند حجیم و سیرکننده میباشند و مصرف زیاد آنان در مقاسیه با سایر مواد غذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن میشود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر میکنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش میدهند.

سیب و گلابی
سیب و گلابی سرشار از فیبر میباشند. این دو میوه کم کالری هستند و احساس گرسنگی را برطرف می کنند.البته مقدار میوه جات باید مشخص و محدود باشد زیرا قند میوه در صورت مصرف بیش از حد باعث چاقی می شود .
ادامه دارد....
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آر افلیزر موهای زائداسلایدر سهکویتیشنمیکرونیدلینگ
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)