مواد خوراکی مناسب برای داشتن شکم صاف ( قسمت دوم )


۶- سبزیجات گروه كلم
سبزیجات این گروه شامل كلم بروكلی، كلم دكمه ای، مارچوبه، لوبیاها می باشد. این گروه حاوی مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات، كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر می باشند.

۷- روغن زیتون
چربیهای غیر اشباع كه در روغنهایی چون روغن زیتون یافت می شوند جایگزین خوبی برای چربی های اشباع که در شیرینی و شکلات و فست فود هها هستند می باشند . البته باید دانست که باز هم کالری موجود در هر گرم روغن 9 می باشد .

۸- سركه سیب
تحقیات جدید نشان از آن دارند كه مصرف روزانه۲ قاشق مرباخوری سركه سیب ( كه بهتر است با ۱ لیوان آب مخلوط شود و میل شود) بمدت ۱۲ هفته موجب كاهش وزن و كاهش چربیهای شكم می گردد. این خاصیت سركه سیب به دلیل اسید استیك آن می باشد، گفته می شود اسید استیك موجب تولید پروتئینهایی می شود كه موجب شكستن چربیهای شكم می گردد .بهتر است قبل غذا برای کاهش اشتها میل شود ولی افرادی که دچار مشکلات معده هستند با احتیاط استفاده کنند .

۹- چای سبز
چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و كاتچین می باشد كه موجب افزلیش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربیها می گردند. نوشیدن ۳-۲ فنجان چای سبز در روز موجب كاهش دور كمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود.بهتر است با دارچین و عسل استفاده شود و در مصرف زیاده روی نشود چون باعث افزایش میل به شیرینی می شود .

۱۰- سیب
سیب ها جز مفید ترین میوه ها می باشند. می توانید از سیب ها ، اسنكها و میان وعده های خوشمزه ای درست كنید.

۱۱- تخم مرغ
تخم مرغ ها منبع خوبی از پروتئین هستند و حاوی آمینو اسیدهایی است كه بدن برای ساختن همه چیز از فیبرهای مولكولی تا مواد شیمیایی مغز به آنها نیاز دارد. تخم مرغ غذایی خیلی خوب برای وعده صبحانه می باشد و باعث می شود در طول روز كمتر احساس گرسنگی كرده در نتیجه نیازتان به خوردن میان وعده را كاهش می دهد.

۱۲- بادام
بادام نیاز بدن به مواد معدنی مثل منیزیم را برآورده می سازد و سطح قند خون را تنظیم می كند . برای جلوگیری از ایجاد هوس و میل شدید كه منجر به پر خوری می گردد ثابت ماندن سطح قند خون بسیار مهم است.

۱۳- ماهی سالمون، تن و ماكرو
ماهی ها علاوه بر اینكه منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند با بهبود واكنش بدن نسبت به انسولین متابولیسم بردن را بهبود بخشیده و به سوختن چربیها كمك می كند.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصت
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)