کنترل اشتها و کاهش وزن با مصرف نکردن این خوراکی ها ( قسمت اول )


با کنترل کردن اشتهای خود میتوانید به راحتی به وزن ایده آل خود برسید اما کنترل اشتها و کاهش وزن به همین راحتی هم نیست. زمانی که شما گرسنه هستید و عجله دارید، یک دونات، شیرینی، شکلات و یا تعدادی از غلات آسانترین راه برای رفع گرسنگی شماست. اما این راه حلی کوتاه مدت است. اگر شما این غذاها را میل کنید، اول یک انفجار انرژی خواهید داشت، سپس قند خون به طور ناگهانی بالا رفته و به سرعت افت میکند و شما دوباره احساس گرسنگی میکنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید در هنگام گرسنگی چه غذاهایی شما را گرسنه تر خواهد کرد.

۱. آبمیوه ها و اسموتیهای کارخانه ای
اگر فکر میکنید مصرف آبمیوه های فرآوری شده مفید هستند، اشتباه میکنید. این محصولات حاوی شکر فراوان، ماست یخ زده و میوه های مختلفی هستند که مجموعاً این درصد بالای شکر باعث میشود بدن نسبت به قبل هم احساس ضعف و گرسنگی بیشتری داشته باشد. برای انتخاب بهتر سعی کنید در صورت اجبار محصولاتی را خریداری کنید که حاوی پودر پروتئین، میوه و چربیهای سالم باشند. چربی آووکادو و بادام زمینی بسیار سالم است و گرسنگی را برطرف میکند.

۲. نانهای شیرین صبحانه و دونات ها
شکل هوس انگیز این نانها این تصور را به شما میدهد که با خوردن آنها انرژی لازم برای ادامه روز را به دست میآورید. نانهای سفید شیرین دارای غلات کامل نیستند. کربوهیدرات بالا و فیبر کم باعث احساس سیری اولیه میشود اما شما دوباره گرسنه میشوید. بهترین گزینه برای صبحانه مصرف پروتئینی مثل تخم مرغ به شکل آبپز و نان سبوس دار است. نان کامل حاوی ۷ گرم فیبر است که در مقایسه با ۲ گرم فیبر موجود در نان های سفید مقدار چشمگیری است.

۳. پروتئین بارهای بسیار شیرین
پروتئین بارها شامل شیرینی هایی هستند حاوی دانههای مختلف که جزو پروتئینها به حساب میآیند و پروتئین باید شما را سیر کند. اما نه زمانی که با شکر و قندهای ساده ترکیب شده باشد. این انتخاب سالم شدت گرسنگی شما را افزایش خواهد داد و باعث افت قند خون میشود. هنگام انتخاب این پروتئین بارها دقت کنید میزان دانه ها، آجیل و میوه ها بیشتر باشد.

۴. کیک و کلوچه
آیا تا به حال پیش آمده با خوردن تعداد زیادی شیرینی باز هم میل به غذا و احساس گرسنگی داشته باشید؟ بسیاری از شیرینی هایی که خریداری میکنید دارای شکر زیاد و کربوهیدراتهای فرآوری شده (قندهای ساده)اند و به ندرت حاوی کربوهیدراتهای پیچیده هستند. در نتیجه به سرعت هضم میشوند.وقتی سرعت هضم بسیار بالا باشد و قند خون به سرعت بالا رفته و سپس به شدت افت کنید شما دوباره در همان سطح گرسنگی قبلی قرار خواهید گرفت. بدن ما بسیار باهوش است و تا جایی که شما غذای مناسب دریافت کنید به ارسال سیگنالهای گرسنگی به مغز ادامه خواهد داد.

ادامه دارد ....
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصتمشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن هفتاد
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)