تاثیر آجيل ها بر وزن و چربی خون ( قسمـت دوم )


تاثیر مغزها بر قلب و عروق
آجیل هایی که در کشور ما به وفور مورد کشت و استفاده قرار می گیرند هرکدام دارای خواص منحصر به فرد و متفاوتی هستند . یافته های جدید از تاثیر این دانه ها بر سلامت دیواره عروق می گویند.در طول ادوار گذشته توصیه ها و مطالعات بسیاری در مورد ارتباط بین مصرف مغزها و سلامت قلب و عروق همچنین کاهش ریسک بیماری و مرگ و میر مرتبط انجام گرفته است.

وجه مشترک این مطالعات مکمل یاری با رژیم غذایی غنی از مغزها به صورت خام و غیر بوداده است و افراد بزرگسال در محدوده وزنی ، جثه مشابه در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت نتایج حاکی از این بود که مصرف مغزها سبب بهبود چشمگیر عملکرد ارتجاعی عروق به ویژه عروق قلبی می گردد. این تاثیرات در مورد مصرف گردو از سایر مواد بسیار موثر تر است .

نکات مهم در مصرف مغز ها
در مورد مصرف مغزها چند نکته را به یاد داشته باشید :
حرارت دادن مغزها سبب از بین رفتن ارزش غذایی و اکسید شدن چربی های مفید آنها می شود.
نمک دار کردن مغزها سبب افزایش فشار خون و بی تاثیر شدن جذب املاح آن می گردد.
مغزها بهتر است دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری شوند تا جلوی اکسیدشدن گرفته شود.
روزانه بین ۱۰ تا ۵۰ عدد مغز آجیل تحت نظر متخصص تغذیه در دامنه کالری خود دریافت کنید.

تاثیر بر بیماری های مزمن
خوردن مغزها از جمله بادام زمینی، با نرخ مرگ و میر کمتر در همه گروههای قومی حتی افرادی که شرایط متابولیکی خاصی مانند بیماری چاقی یا دیابت، مصرف سیگار یا الکل داشتند، مرتبط بوده است .در طول ۵ سال مطالعه ی گسترده ، احتمال مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و سکته ی مغزی تا ۲۰٪ در میان افرادی که روزانه مقدار اندکی از مغزها یا بادام زمینی در برنامه غذایی ایشان گنجانده شده بود، در مقایسه با افرادی که هیچ مغزی مصرف نمیکردند، کمتر مشاهده شد.

مصرف مغزها، به ویژه بادام زمینی ، میتواند در مقایسه با ارزش سلامت قلب و عروق کاملا مقرون به صرفه باشد. پیام کلیدی این است که مغزها به طرزی باور نکردنی متضمن سلامت قلب هستند و به افراد مجوز عمری طولانی تر و زندگی پربارتری را می بخشد.مغزها عموما حاوی فیبر هستند که به کم کردن کلسترول مضر کمک کند، ویتامین Eکافی را تامین کرده، و با نوعی اسید آمینه موجود در خود عروق خونی شما را سالم نگه میدارند و مانع از تجمع پلاک ها میشوند. اگر بتوانید عروق خونی خود را سالم نگه دارید، کمتر متحمل رنج بیماریهای مزمن خواهید شد.

ادامه دارد....
از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر موهای زائداسلایدر سهکویتیشنآر اف
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)