عادت های منجر به اضافه وزن ( قسمت سوم )


تند غذاخوردن
۲۰ دقیقه طول می کشد تا فرمان پر شدن معده و سیری شما، از شکم به مغز برسد. کسانی که آهسته غذا می خورند در مقایسه با همسالان خود که تند تر غذا می خورند ۶۶ کالری کمتر دریافت می کنند. حتما از خودتان می پرسید این عدد ۶۶ چه چیز را نشان می دهد؟ اگر شما بتوانید در هر وعده آهسته غذا بخورید، هر سال بیش از ۱۰ کیلوگرم وزن کم می کنید!

غذاخوردن در دکه یا بوفه اغذیه فروشی
آدم های چاقی که از بوفه یا رستوران های کوچک غذا می خرند صندلی هایی را برای نشستن انتخاب می کنند که به پیشخوان یا محل آماده سازی غذا مشرف باشند. باید پشت به پیشخوان مغازه بنشینید تا غذا شما را وسوسه نکند.

معاشرت با آدم های چاق
بررسی ها نشان می دهد زمانی که دوست شما چاق باشد، احتمال چاق شدن شما نیز تا ۵۷ درصد افزایش می یابد. این احتمالا به رفتارهای اجتماعی و انتظار جمع از شما مربوط می شود. با کسی معاشرت کنید که برنامه کاهش وزن را آغاز کرده باشد و فعالیت هایی را پیشنهاد بدهد که هر دو بتوانید آنها را انجام دهید. همچنین اجازه ندهید کسی غذای خودش را به شما تحمیل کند!

غذا خوردن در بشقاب های بزرگ
۹۸,۶ درصد از آدم های چاق در بشقاب های بزرگ غذا می خورند که این به معنای صرف غذای بیشتر، دریافت کالری اضافی و چاق شدن است. با انتخاب ظروف کوچک تر مراقب مقدار غذایی که می خورید باشید. اگر با یک بشقاب سیر نشدید می توانید یک بشقاب دیگر سفارش بدهید.

چیدن غذا روی میز آشپزخانه
از چیدن ظروف روی میز غذاخوری آشپزخانه خودداری و غذا را از آنجا خارج کنید. بررسی ها نشان می دهد که وقتی غذا در آشپزخانه صرف می شود، افراد ۳۵ درصد بیشتر غذا می خورند. زمانی که لازم باشد برای برداشتن غذای بیشتر از جا بلند شوید و به آشپزخانه بروید، قید آن را می زنید.

برداشتن لقمه های بزرگ
کسانی که برای خودشان لقمه های بزرگ می گیرند ۵۲ درصد بیشتر از آنهایی که لقمه کوچک می گیرند و غذا را بیشتر می جوند کالری دریافت می کنند. با تقسیم غذای خود به لقمه های کوچک زودتر سیر می شوید و از غذاخوردن لذت می برید. به عنوان یک قانون کلی، هرچه کوچک تر لقمه بگیرید شکم کوچک تری خواهیدداشت.

آب نخوردن
دریافت آب به مقدار کافی برای تمام عملکردهای بدن لازم است و هرچه بیشتر آب بنوشید، احتمالا اینکه لاغر بمانید بیشتر خواهدشد. افرادی که قبل از غذا دو فنجان آب می نوشند ۳۰ درصد بیشتر از آنهایی که خود را تشنه نگه داشتند وزن کم کردند.

پرخوری احساسی یا عصبی
کسانی که در واکنش به احساسات خود غذا می خورند و هر وقت دچار استرس می شوند باید چیزی بخورند ۱۳ برابر بیشتر از دیگران اضافه وزن پیدا می کنند. اگر هر وقت استرس می گیرید میل به غذاخوردن دارید، آدامس بجوید یا یک لیوان آب بنوشید.

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهآر افکویتیشنلیزر موهای زائدمیکرونیدلینگ
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)