اندازه مناسب برای مصرف روغن


بیشتر از یک چهارم انرژی مورد نیازبدن نباید از مصرف چربی تامین شود ولی این به معنی مصرف نکردن چربی ها هم نمی باشد .چربی ها در بسیاری از غذاها پنهان هستند و البته فواید متعددی هم دارند.چربی غذا را خوش طعم، لذت بخش و چشم نواز میکند.منبع اسیدهای چرب ضروری و ویتامینهای محلول در چربی است که برای سلامتی بسیار مهم هستند و برای تامین اینها باید روزانه بین 20 تا40 گرم ( یک یا دو قاشق غذاخوری ) چربی مصرف کرد.

البته نوع چربی هم به اندازه مقدار آن اهمیت دارد. چربی های مختلف تاثیر متفاوتی بر وزن بدن، قند خون ( واکنش به انسولین ) ، چربی و کلسترول خون دارند. متاسفانه ما معمولا چربیهای ناسالم یعنی ترانس و اشباع شده را مصرف می کنیم.چربیهای اشباع عمدتا حیوانی ( گوشت و لبنیات ) هستند اما در روغن پا