در غذا و نوشیدنی شما چه مقدار قند وجود دارد ( قسمت اول )


حفظ تعادل درمواد مغذی در زندگی های مدرن و پرسرعت امروزی می تواند سخت باشد. قند یکی از این مواد مغذی می باشد که سلول های بدن ما بدون آن می میرند. مصرف زیاد قند به هر شکل ، باعت افزایش خطر ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله مشکلات دندانی، چاقی و دیابت نوع دوم می شود .

دانستن اینکه چه مقدار قند در غذایی که می خوریم وجود دارد برای حفظ کنترل سطوح قند می تواند مفید واقع شود . در اینجا به قند (فرآوری شده و طبیعی) موجود در چندین غذایی که روزانه مورد مصرف قرار می گیرد اشاره می کنیم.

قند چیست ؟
قند یک کربوهیدرات ساده است که به متعلق به یک کلاس از مواد شیمیایی شیرین مزه می باشد و در حالت های مختلی وجود دارد. ساکاروز، لاکتوز و فروکتوز سه نوع از حالت های اصلی قند هستند . با اینکه سلولهای بدن ما برای ادامه بقا به قند ( گلوکوز ) نیاز دارند اما مصرف زیاد آن باعث مشکلات بیشماری برای سلامتی خواهد شد.

قند اضافه شده ( صنعتی ) هیچ ارزش غذایی ندارد و مصرف بیش از اندازه آن باعث خراب شدن دندان، بیماری دیابت و چاقی می شود. انجمن قلب آمریکا ( AHA ) اعلام کرد قند صنعتی بدون ماده مغذی و خالی از کالری است که می تواند اضافه وزن و حتی چاقی به دنبال داشته باشد و البته سلامت قلب را نیز کاهش دهد. دانستن اینکه چه مقدار قند صنعتی در غذا و نوشیدنی های روزمره مورد استفاده ما قرار دارد برای سلامتی امری حیاتی است.

ادامه دارد ...
از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آر افکویتیشنلیزر موهای زائداسلایدر سه
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان