کالری منفی ، غیر واقعی ولی مؤثر

بررسی چگونگی استفاده بدن از انرژی

بدن به طرق مختلف از انرژی که غذاها به ما می دهند استفاده می کند. جامع ترین راه مصرف انرژی مربوط به میزان متابولیزم پایه است. متابولیزم پایه مربوط به فرآیندی می شود که باعث به کار افتادن بدن و زنده ماندمان می شود برای مثال: تپیدن قلب، عملکرد مغز، حرکت دیافراگم، ساخت سلول های جدید و غیره.راه هایی وجود دارد که می توان به میزان متابولیزم پایه تلنگر زد و مقدار مصرف انرژی اش را بالا و پایین کرد.

هر بار عضلاتتان حرکت می کند، بدن انرژی مصرف می کند تا آنها به حرکت دربیایند. هرچقدر عضلات را بیشتر تکان دهیم مقدار انرژی مصرفی نیز بیشتر می شود. این بزرگترین کاریست که می توانیم با انجامش روی مقدار انرژی مصرفی بدن در طول روز تاثیر بگذاریم.انرژی که بدن برای گوارش و جذب مواد مغذی غذاها استفاده می کند را تاثیر گرمازایی غذاها می نامند. بدن تنها از 5 تا 10 درصد انرژی کلی استفاده می کند تا غذاها را بشکند. بنابراین، حتی اگر غذایی که می خورید جزء گروه کالری منفی ها باشد، مقدار تاثیرکالری سوزی اش بسیار ناچیز خواهد بود.

اسیر افکار اشتباه نشوید

خوردن غذاهای کالری منفی ایده خوبی است، چه به کالری منفی بودنشان اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید اینها سرشار از مواد مغذی هستند. با این حال برخی به دام تفکرات غلط می افتند و فکر می کنند غذاهای کالری منفی انرژی زیادی مصرف می کنند پس می توانند بیشتر غذاهای پر کالری بخورند. نتیجه چنین تفکری شکست خوردن در راه کاهش وزن است.

هر جا ادعا شد که غذاهای کالری منفی می توانند چربی سوزی کنند و یا سرعت سوخت و ساز را بالا ببرند باید شک کرد. خوردن غذاهای کم کالری که سرشار از مواد مغذی هستند ایده خیلی خوبی است اما کاهش وزن و سلامت کلی بدن شاخص های فراوان دیگری دارد.خوردن غذاهای کالری منفی نمی تواند جای ورزش کردن یا دیگر شاخص های سبک زندگی سالم را بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن شصتمشاوره پوست و موکاهش وزن هفتاد
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)