دروغ هایی که منجر به اضافه وزن بیشتر می شوند (قسمت دوم)

وزنم را که کم کنم تمام مشکلاتم حل می شود
کاهش وزن باعث می شود سالم و شاداب شوید. اما نمی تواند شما را به یک مدل یا فردی دوست داشتنی تر تبدیل کند. در مورد اینکه چرا می خواهید وزن کم کنید، با خودتان رک باشید و اهدافی واقع گرایانه در نظر بگیرید.

افراد سنگین وزن سزاوار خوردن نیستند
جلوی دیگران غذا نمی خورید چون فکر میکنید اضافه وزن دارید و نباید چیزی بخورید؟! یکی از بدترین راه های خراب کردن برنامه غذایی، دیدن خود از چشم دیگران است. به جای این کار باید خود را قبول کنیم و رابطه ای دوستانه با بدن داشته باشیم. تحقیقات نشان داده کسانی که وضعیت خود را قبول کرده اند، در کاهش وزن بسیار موفق تر از کسانی هستند که از وزن خود خجالت می کشند.

تا وقتی وزن کم نکردم لباس های خیلی گشاد میپوشم
مردم در هر سایز و در هر شکلی، دوست دارند لباس قشنگ بپوشند. وقتی خودمان را دوست بداریم، از زندگی لذت خواهیم برد. اهداف بزرگ را به هدف های کوچک تقسیم کنید و در طول مسیر به خودتان پاداش بدهید. به جای اینکه به خود بگویید باید20کیلو کم کنم، به خودتان قول بدهید اگر یک سایز کم کردید، برای خودتان لباس جدید بخرید.

هرچقدر کمتر بخورم زودتر وزن کم می کنم
اشتباه است. کم کردن بیش از اندازه کالری در برنامه غذایی باعث می شود متابلیسم بدن کند شود. در نتیجه، بدن خود را کار آمد تر می کند. این یعنی بدن کاری می کند تا برای انجام وظایف روزانه و زنده نگه داشتن اعضا انرژی کمتری مصرف کند. در نتیجه کاهش وزن کند می شود و محروم کردن خود از غذا نتیجه ای معکوس می دهد. محروم کردن خود از غذا معمولا باعث نارضایتی و تمایل به پرخوری و افراط می شود. پیش گرفتن روشی آهسته و مداوم و استفاده از غذاهایی که دوست دارید ( در اندازه درست ) بهترین کاریست که می توانید برای رسیدن به هدف انجام دهید.

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر سهاسلایدر دواسلایدر یکاسلایدر چهار
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)