دوستی با سبزیجات (قسمت پنجم)

بادمجان
چرا باید بادمجان بخورید: جدای اینکه بادمجان منبعی عالی از فیبر، پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6 است، دارای درجات بالایی از آنتی اکسیدان های ضد بیماری نیز هست. چرا بدتان می آید: برخی بادمجان را بیش از حد میپزند و باعث میشوند لزج شود، و به همین خاطر از بادمجان بدشان می آید. همچنین بادمجان به صورت طبیعی دارای طعمی تلخ است. خوشمزه اش کنید: بادمجان کبابی و سرخ کرده بهترین روشهای پخت این غذا است. قطعات بادمجان را آغشته به روغن زیتون کنید و به مدت25تا30دقیقه در ماهی تابه و در درمای400درجه بپزید یا میتوانید آنها را به سیخ بکشید و کباب کنید.

شلغم
چرا باید شلغم بخورید: تمام قسمتهای شلغم دارای خواص مفید برای سلامتی است. ریشه ی آن منبع خوبی از ویتامین C است و برگ آن شامل ویتامین A، K و فولات است. چرا بدتان می آید: شلغم خام طعم تیزی دارد و بعضی افراد به صورت ژنتیکی به آن حساس هستند و نمیتوانند مواد شیمیایی شلغم را تحمل کنند. خوشمزه اش کنید: برای پخت شلغم این مراحل را طی کنید: شلغم را بجوشانید تا زمانی که کاملا نرم شود، سپس آن را داخل مخلوط کن بریزید سپس مقداری نمک، آب سبزیجات، روغن زیتون و سیر اضافه کنید و به صورت پوره در بیاورید.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031
اسلایدر چهاراسلایدر سهاسلایدر دواسلایدر یک
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)