نخود فرنگی، چاق کننده یا مناسب کاهش (قسمت سوم)

درکنار سرشار بودن از فیبر و پروتئین نخود فرنگی همچنین منبعی مناسب از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.علاوه بر استفاده از نخود فرنگی به عنوان غذایی کنار وعده اصلی ، روش های خلاقانه دیگری نیز برای اضافه کردنش به وعده ها استفاده کنید.

نخود فرنگی را می توانید به صورت تازه، منجمد، خشک شده یا خشک و منجمد استفاده کنید
نخود فرنگی های خشک می توانند به عنوان میان وعده های سالم و سیر کننده بین وعده های اصلی مورد استفاده قرار بگیرند. فقط توجه داشته باشید که مقدار وعده را به اندازه یک مشت نگه دارید. درست مانند دیگر میان وعده ها مقدار خوردن نخود فرنگی نیز ممکن است از کنترل خارج و بی توجه مقدار زیادی استفاده کنید. همچنین می توانید نخود فرنگی را در پوششی که دارد استفاده کنید با این کار مقدار فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی را که می گیرید افزایش می دهید. نخود فرنگی را با دیگر سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، چربی های مفید برای قلب و منابع کم چرب پروتئین ترکیب کنید این کار باعث می شود بتوانید وعده ای کامل برای خود بسازید. وقتی نخود فرنگی را با دیگر غذاها برای بدست آوردن وعده ای کامل ترکیب می کنید می توانید دست به خلاقیت هایی جدید بزنید. از نخود فرنگی در انواع پلوها و کتلت ها می توانید استفاده کنید. همچنین نخود فرنگی از مواردی است که می توانید خیلی ساده به حموص اضافه کنید.

جمع بندی
از اینکه به برنامه غذایی خود نخود فرنگی اضافه کنید نباید بترسید. با اینکه تحقیقات نشان داده افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز هست که می گوید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن هفتادکاهش وزن شصتمشاوره پوست و مو
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)