از راه سالم وزن اضافه کنیم (قسمت دوم)

دلیل کمبود وزن هرچه باشد، مردم گاهی اهمیت اضافه کردن وزن برای سلامت چنین افرادی را نادیده می گیرند. اینکه گفته می شود هیچکس نمی تواند به صورت طبیعی لاغر باشد کلیشه است و همین باعث تبعیض برای افراد لاغر شده خطری که سلامت افراد لاغر را تهدید می کنند به همان اندازه یک فرد چاق است. دچار کمبود وزن بودن با تاثیرات منفی روی سلامت همراه است، از جمله کمبود انرژی، کمبود مواد مغذی، سیستم ایمنی ضعیف، پوکی استخوان، و در خانم ها، از دست دادن عملکرد قاعدگی، و مشکلات دوران بارداری.
برای شروع هرگونه برنامه غذایی یا ورزشی، بهتر است ابتدا با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. یک پزشک حتی می تواند کمک کند دیگر مشکلات سلامتی که باعث کمبود وزن شده شناسایی و معالجه شوند، از جمله مشکلات تیروئیدی، انگل یا اختلالات تغذیه ای. من بعد از صحبت با پزشک چنین راهنمایی را از او دریافت کردم، و این راهنما کمک کرد وزن اضافه کنم.

1- دفترچه یادداشت غذایی برای خود داشته باشید
به مدت دو هفته آنچه می خورید و زمان خوردنتان را سازمان دهی کنید، تا بیشتر با عادات غذایی خود آشنا شوید و بتوانید جاهایی را برای اضافه کردن کالری پیدا کنید. ( اگر در تلاش هستید که عادات غذایی خود را تغییر دهید باید صبور باشید چون این کار فرآیندی است زمان بر )

2- اضافه کنید
در ابتدا سعی کنید با روزی200کالری اضافی کارتان را شروع کنید، بالا یا پایین بودن این مقدار بسته به نتیجه ای دارد که می خواهید بگیرید.
مقدارمتابولیسم پایه یا مقدار کالری که بدنتان روزانه در حالت استراحت می سوزاند را بدانید، این کار کمک می کند بتوانید مقدار کالری مود نظر را طوری تنظیم کنید که منجر به اضافه کردن وزن شود. همین که به این رقم دست پیدا کردید می توانید به مرور کالری مصرفی خود را اضافه کنید و ببینید که بدنتان چگونه جواب می دهد.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادکاهش وزن شصتمشاوره پوست و مورژیم آنلاین
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)