از راه سالم وزن اضافه کنیم (قسمت سوم)

3- روی کیفیت تمرکز کنید، نه مقدار
حتی زمانی که تلاش دارید وزن اضافه کنید، تمام روز همبرگر، چیپس و غذای سرخ کرده خوردن برای بدن خوب نیست. به جای این کار از تمام گروه های غذایی مواردی انتخاب کنید که از نظر مواد مغذی غنی هستند. انتخاب درست شامل غلات کامل مانند پاستا سبوس دار، میوه و سبزیجات، آجیل، وپروتئین می شود.

4- دفعات غذا خوردن را بیشتر کنید
و هرگز وعده را حذف نکنید ! وقتی کالری وعده ها را بالا می برید به سادگی احساس سیری می کنید، تغییر در مقدار غذای دریافتی می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی و یا حتی آکنه شود. با اضافه کردن وعده های غذایی کار دستگاه گوارش را ساده کنید، مثلا می توانید 6 تا 7 وعده در روز غذا مصرف کنید.

5- هوشمندانه میان وعده انتخاب کنید
میان وعده کمک می کند در وعده های اصلی خوردن زیاد اذیتتان نکند. موارد سرشار از کالری مانند آجیل، پنیر، میوه خشک، ماست و میوه، و کراکر های سبوس دار به همراه کره بادام زمینی و حموس استفاده کنید. اگر مدتی از خانه دور می شوید میان وعده هایی را با خود به همراه ببرید که قابل استفاده باشد.

6- قبل از رفتن به رختخواب غذا میل کنید
بسیاری از ترمیم ها و تجدید هایی که بدن برای خود انجام می دهد زمانی است که در خواب هستیم، پس خوردن غذا قبل از خوابیدن مواد مغذی مورد نیاز برای انجام کار را به بدن می رساند. میوه،سبزیجات، گوشت بدون چربی یا پنیر گزینه های مناسبی هستند.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن شصتکاهش وزن هفتاد
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)