در محیط کار سالم تر غذا بخورید (قسمت اول)

تغذیه سالم تر در محیط کار
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند وعده از غذای روزانه را در محیط کار می خورید بیشتر ما وعده نهار را در محیط کار خود صرف می کنیم و بعضی وقتها هم میان وعده ای در ساعت 10 صبح یا حوالی عصر می خوریم.کسانی که برای رسیدن به محل کار خود مجبورند خیلی زود از خانه بیرون بیایند صبحانه را هم در محل کار میل می کنند.در مجموع نتیجه ای که گرفته می شود این است که ما بیشترین سهم غذای روزانه خود را در محیط کارمان صرف می کنیم.بنابر خیلی مهم است که در انتخاب این بخش از مواد غذایی روزانه مان دقت بیشتری داشته باشیم.

برای نهار چی بخوریم؟
برای خیلی از ما ناهار وعده اصلی غذایی محسوب می شود. وعده ای که غذای مصرفی آن باید انرژی مورد نیاز برای سرحال بودن و کارآیی ما ایجاد کند. اگر مواد غذایی شما شامل ترکیب خوبی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، مقداری پروتئین و مقدار کمی روغن از انواع سالمتر باشد می تواند در طول روز شما را سرحال نگهدارد. ممکن است شما ناهار تان را از خانه می آورید یا در محل کار شما غذا فروخته می شود و یا اینکه غذا را از بیرون محل کار خریداری می کنید.
در هر صورت با داشتن کمی اطلاعات تغذیه ای همیشه این شانس را دارید که از میان امکان غذاهای مختلف ، انتخاب سالمی داشته باشید. انتخاب پرسهای کوچکتر غذا، انتخاب غذاهای با چربی و کالری کمتر و انتخاب آب به جای نوشابه های گازدار.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر یکاسلایدر سهاسلایدر چهاراسلایدر دو
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان