غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت چهارم)

12. نوشابه های رژیمی می توانند به میکروبیوم های روده شما آسیب برسانند
خوشبختانه، تا امروز هیچ مدرک معتبر علمی مبنی بر ارتباط شیرین کننده های مصنوعییافت شده در نوشابه های رژیمی با سرطان گزارش نشده است؛ اما، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند مصرف این نوع نوشیدنی ها بر تغییر میکروبیوم (فلور طبیعی) روده اثرگذار است و قسمت بد ماجرا این است که این تغییر بر کاهش کنترل قند خون توسط بدن نیز تأثیر می گذارد که در نهایت به دیابت نوع دو ختم می گردد.

13. از مصرف مخلوط آجیل و شکلات بپرهیزید
حتی بسته های کوچکی از این مخلوط، دارای میزان زیادی کالری هستند، به علاوه اینکه وجود شکلات یا آبنباتها نیز مشکل را بدتر می کنند.
شما باید به میزان چربی، دانه های تصفیه شده و مواد شیرین مانند شکلاتهای کنجدی و میوه های خشک شده توجه کنید. به بعضی از میوه های خشک شده شکر اضافه نمی شود اما، برخی از انواع آنها دارای شکر هستند که باید مراقب باشید.

14. میان وعده غذایی جو دوسر با قند و مواد نگهدارنده همراه است
به طور طبیعی، جو دوسر یک غذای سالم است. اما اگر با افزودنی هایی مانند شکر قهوه ای،شربت افرا و سدیم همراه باشد، ایده خوبی برای یک صبحانه و یا میان وعده غذایی نخواهد بود.

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر چهاراسلایدر یکاسلایدر دواسلایدر سه
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)