با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)

سال هاست که نقش سرعت خوردن غذا در اختلالات وزن مشخص شده است . محققان ثابت کرده بودند که پس از شروع اولین لقمه غذا و ورود آن به معده سیگنال های سیری به سمت مرکز سیری در مغز حرکت می کنند ولی بیست تا سی دقیقه بعد می رسند . بنابراین در این بازه زمانی شما اگر چند برابر نیاز هم با سرعت غذا بخورید تا زمان آن نرسد (20 تا 30 دقیقه )، احساس پری خواهید داشت ولی احساس سیری هرگز . بنا براین برای کاهش اشتها در هر وعده غذایی ، آرام خوردن ، جویدن و کوچک کردن لقمه توصیه می شود . با این روش ها زمان غذا خوردن بیشتر شده و احساس سیری بیشتری خواهید داشت . علاوه بر آثار تغذیه ایی این الگوی غذا خوردن ، منافع گوارشی نیز نظیر کاهش نفخ و ترش کردن نیز در پی خواهد داشت .
از سوی دیگر با اعمالی نظیر نوشیدن یک لیوان آب به همراه مقدار بسیار کم از آب لیمو ترش یا سرکه سیب یا آب گریپ فروت و یا حتی چند قطره افشره زیره بیست تا سی دقیقه قبل از غذا ، می توان این مکانیسم را قبل از غذا شبیه سازی و با شروع غذا یک مرکز سیری تحریک شده و یک کاهش اشتهای قابل توجه را ایجاد نمود .

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر یکاسلایدر سهاسلایدر چهاراسلایدر دو
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)