خوراکی های مفید برای تقویت حافظه (قسمت اول)

مغز شما نقش بسزایی به عنوان مرکز کنترل بدن شما برعهده دارد. مغز مسئول نگه داشتن ضربان قلب و ریه ها و اجازه حرکت، احساس و فکر کردن است. به همین دلیل شما بایستی مغز خود را در بهترین شرایط نگه داری کنید. غذاهایی که می خورید، نقش مهمی در حفظ سلامت مغز شما دارند و می توانید وظایف ذهنی خاصی مانند حافظه و تمرکز را بهبود بخشند. این مقاله لیستی از شش غذاست که مغز شما را تقویت می کنند.
ماهی چرب برای تقویت حافظه
هنگامی که مردم در مورد غذاهای مغزی صحبت می کنند، ماهی های چرب اغلب در بالای لیست قرار دارند. این نوع ماهی شامل ماهی قزل آلا و ساردین است که همگی منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. حدود 60٪ مغز شما از چربی ساخته شده و نیمی از آن چربی نوع امگا 3 است. مغز شما از امگا 3 برای ساختن سلول های مغزی و عصبی استفاده می کند و این چربی ها برای یادگیری و حافظه ضروری است.
امگا 3 نیز مزایای دیگری برای مغز شما دارد. بنابراین این نوع چربی ممکن است زوال ذهنی مربوط به کهولت سن را کاهش دهد و به کاهش بیماری آلزایمر کمک کند. در سمت چپ مغز گاهی نرسیدن کافی امگا 3 موجب اختلالات یادگیری، و همچنین افسردگی می شود.
به طور کلی، خوردن ماهی به نظر می رسد که به نفع سلامتی بوده باشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که به طور منظم ماهی پخته یا برشته شده به طور منظم مصرف می کردند بخش خاکستری بیشتری در مغز داشتند.
ماده خاکستری شامل بسیاری از سلول های عصبی است که کنترل تصمیم گیری، حافظه و احساسات را برعهده دارد. به طور کلی، ماهی چرب انتخاب خوبی برای سلامت مغز است. به طور خلاصه ماهی چرب منبع غنی از امگا 3 است که بخش اعظمی از ساختار مغز را تشکیل می دهد. امگا 3 نقش مهمی در تقویت حافظه و بهبود خلق و خو، و همچنین محافظت از مغز شما در برابر زوال است.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصت
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)