20 غذای مفید و سالم برای چاق کردن کودک (قسمت چهارم)

10) پنکیک
پنکیک را می‌توان به عنوان یک میان‌وعده مصرف کرد یا به عنوان صبحانه‌ی مخصوص. ترکیبات پنکیک آن را به یک غذای پرکالری تبدیل می‌کند و همین باعث می‌شود که پنکیک یکی از بهترین غذاهای چاق کننده کودک باشد.
انرژی: ۲۲۷ کیلوکالری
چربی: ۱۰ گرم
پروتئین: ۶ گرم
۱۱) جو دو سر
جو دو سر فاقد گلوتن است. غلات کامل حاوی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و نشاسته هستند که آن‌ها را به یک غذای خوب برای فرزندتان تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، جو دو سر حاوی مقدار زیادی فیبر است که به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.
انرژی: ۶۸ کیلوکالری
چربی: ۱.۴ گرم
پروتئین: ۲.۴ گرم
۱۲) لوبیا و عدس
لوبیا و عدس سرشار از پروتئین هستند. هر ۱۰۰ گرم لوبیا حاوی ۳۰۰ کالری است. علاوه بر آن، لوبیا حاوی فیبر محلول است که قند خون را تنظیم کرده و نوسانات خلقی را بهبود می‌بخشد. اگر یکی از غذاهای محبوب فرزند شما، حاوی لوبیا هست، بهتر است تعداد دفعات پخت آن را افزایش دهید.
انرژی: ۳۴۷ و عدس ۱۱۶ کیلوکالری
چربی: ۱.۲ و عدس ۰.۴ گرم
پروتئین: ۲۱.۴ و عدس ۹ گرم
۱۳) روغن زیتون
روغن زیتون را به غذاهای مختلف یا سالادها اضافه کنید. این روغن سرشار از چربی‌های اشباع نشده، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است. اگر دوست داشتید می‌توانید روغن زیتون را با کره ترکیب کنید تا میزان کالری آن بیشتر شود.
انرژی: ۱۱۹ کیلوکالری
چربی: ۱۴ گرم
پروتئین: ۰ گرم
۱۴) موز
موز مملو از مواد مغذی است که به هضم آسان مواد غذایی کمک می‌کنند. موز سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم و ویتامین B۶ است که آن‌ را به یکی از بهترین غذاهای پرکالری برای کودکان تبدیل می‌کند. این میوه برای افزایش وزن گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.
انرژی: ۱۰۵ کیلوکالری
چربی: ۰.۴۲۲۴ گرم
پروتئین: ۱.۳ گرم
۱۵) آووکادو
آووکادو سرشاز از ویتامین K، ویتامین ای، ویتامین سی و ویتامین B۶ است. علاوه بر این، آووکادو حاوی پتاسیم، چربی، فیبر، اسیدهای چرب لوتئین، بتاکاروتن و امگا ۳ نیز هست که در بهبود سلامت کلی بدن بسیار مفید هست.
برای این‌که یک ماده غذایی خوشمزه در اختیار فرزندتان قرار دهید، می‌توانید آووکادو را درون اسموتی بریزید یا با شیرینی‌ها مخلوط کرده و سرو کنید.
انرژی: ۳۲۲ کیلوکالری
چربی: ۲۹ گرم
پروتئین: ۴ گرم

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و مورژیم آنلاین
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)