20 غذای مفید و سالم برای چاق کردن کودک (قسمت پنجم)

16) حمص
حمص حاوی مواد مغذی اصلی و چربی‌های سالم است. ماده اصلی سازنده حمص نخود است که منبع مواد معدنی هم‌چون کلسیم، آهن و منیزیم است. حمص برای کم‌خونی بسیار مفید است، علاوه بر این، مقادیر بسیار زیادی پروتئین دارد که در افزایش وزن سالم عملکرد موثری ایفا می‌کند.
انرژی: ۷۷.۶ کیلوکالری
چربی: ۵.۸ گرم
پروتئین: ۰.۸۱۷ گرم
۱۷) ذرت
ذرت سرشار از کاروتنوئیدها است که به تقویت چشم و سلامتی آن کمک می‌کند. ذرت سرشار از کربوهیدرات‌ها است. هم‌چنین انرژی زا بوده و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
انرژی: ۸۶ کیلوکالری
چربی: ۳.۲۲ گرم
پروتئین: ۱۹ گرم
۱۸) اسموتی میوه‌ها
در بسیاری از مواقع، کودکان از خوردن میوه‌ها و غذاها اجتناب می‌کنند، چون برای‌شان تکراری شده و دیگر لذت نمی‌برند. شما می‌توانید با اضافه کردن ترکیبات بسیار ساده دیگری، این میوه‌ها را به یک اسموتی رنگارنگ تبدیل کنید که مطمئنا آن را دوست خواهند داشت.
میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و فیبر هستند و باید در رژیم غذایی افراد قرار بگیرند.
انرژی: ۳۷ کیلوکالری
چربی: ۱.۲ گرم
پروتئین: ۸ گرم

۱۹) سیب‌زمینی آب‌پز
سیب‌زمینی سرشار از فیبر، ویتامین B و ویتامین سی است. علاوه بر آن، مقادیر زیادی آهن، سلنیوم و کلسیم دارد. سیب‌زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و جذب بتاکاروتن را برای بدن بهبود می‌بخشد.
ویتامین آ، ویتامین سی و کربوهیدرات موجود در سیب‌زمینی باعث می‌شود که این ماده غذایی به یک غذای سالم برای افزایش وزن تبدیل شود.
انرژی: ۷۷ کیلوکالری
چربی: ۲.۵ گرم
پروتئین: ۱۷.۴۹ گرم
۲۰) سبزیجات
اغلب کودکان علاقه‌ی چندانی به سبزیجات ندارند، اما اگر بتوانید با آن‌ها یک سالاد ترد و خوشمزه درست کنید، حتما لذت خواهند برد. فراموش نکنید که بشقاب سبزیجات را زمانی در اختیار کودک قرار دهید که بسیار گرسنه است. سبزیجات حاوی مواد مغذی بسیار مهمی هستند که در بهبود سلامت کودک و رشد کلی بدن وی بسیار مهم هستند.
انرژی: ۶۵ کیلوکالری
چربی: ۲.۹ گرم
پروتئین: ۱۳ گرم


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن هفتادکاهش وزن شصت
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)