دارچین برای لاغری، آیا لاغری با دارچین حقیقت دارد؟ (قسمت سوم)

روش‌های لاغری با دارچین
پودر دارچین دارای محتوای فیبر بالایی است. مصرف یک قاشق چایخوری می‌تواند احساس سیری را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف دارچین در چربی‌سوزی نقش به‌سزایی دارد. اگر به طور معمول دارچین را به عنوان بخشی از رژیم خود مصرف کنید، ممکن است بتوانید سرعت افزایش وزن خود را کاهش دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که باید دارچین را به تنهایی بخورید، بلکه می‌توانید با مواد غذایی دیگر نیز میل کنید. در بخش زیر برخی از آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.
1.لاغری با دارچین و عسل: درباره لاغری با دارچین و عسل زیاد شنیده‌ایم، اما در واقعیت تحقیقات بسیار کمی در مورد لاغری با عسل و دارچین انجام شده است. نتیجه برخی از این تحقیقات امیدوار کننده بوده است. در یک بررسی مشخص شد جایگزین کردن ساکارز با عسل از افزایش وزن پیشگیری می‌کند. در حالی که بررسی دیگری نشان داد که مصرف ساکارز با عسل هورمون‌های جلوگیری از اشتها را فعال می‌کند، اما هیچ تحقیقی ثابت نکرده که عسل و دارچین موجب کاهش وزن می‌شوند.
2.لاغری با چای دارچین: این روش نیز به یکی از روش‌های متداول برای کاهش وزن معرفی شده، اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه هست. البته از خواص بینظیر دارچین در کاهش قند خون نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. برای تهیه چای دارچین، آب را گرم کنید و بگذارید جوش بیاید. دو قاشق پودر دارچین را به آب اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد. صبر کنید تا آب، رنگ قرمز- قهوه‌ای بگیرد. چای را از صافی رد کنید و بنوشید. در صورت تمایل می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.
3.لاغری با دارچین و سرکه سیب: یک لیوان آب را بجوشانید. یک عدد چوب دارچین به آن اضافه کنید. مخلوط را روی شعله بگذارید تا قهوه‌ای شود. یک قاشق چایخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید طعم آن شیرین باشد، می‌توانید از یک قاشق عسل نیز استفاده کنید. در انتها مقداری یخ در نوشیدنی بریزید و آن را سرد بنوشید.
4.لاغری با دارچین و قهوه : استفاده از این ترکیب می‌تواند تا حدودی متابولیسم بدن شما را بالا برده و به همراه ورزش و رژیم غذایی، به کاهش وزن‌تان کمک کند. ریختن یک قاشق دارچین در قهوه کافی نیست. قبل از دم کردن قهوه، بهتر است دارچین را اضافه کنید. این ترفند قهوه شما را خوش طعم می‌کند.
5.لاغری با دارچین و میوه: این مورد نیز به مطالعات بیشتری نیاز دارد. اما برای بهره بردن از خواص دارچین می‌توانید روی سیب، موز، سالاد میوه، برش‌های گلابی و هلو‌های نصف شده خود مقداری دارچین بریزید. این یک روش ساده برای افزایش طعم به میوه است.
6.لاغری با دارچین و فلفل قرمز: دارچین و فلفل قرمز هردو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. این میکس دیوانه کننده به نظر می‌رسد، اما ارزش امتحان را دارد.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصترژیم آنلاین
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)