دلایل اضافه وزن بعد از یائسگی و روش های جلوگیری از آن (قسمت چهارم)

راهکار چهارم: پیشرفت خود را دنبال کنید
عادات روزانه، غذاخوردن و ورزش خود را دنبال ‌کنید. در این صورت می‌توانید تغییرات وزن خود را دنبال کنید و اگر کالری‌های اضافه، شما را چاق کردند متوجه می‌شوید. لازم نیست هر لقمه‌ای که می‌خورید یا هر حرکت‌تان را بشمارید. فقط باید از مقدار کالری دریافتی و مصرفی خود آگاه باشید. به این موضوعات توجه داشته باشید:
1. میزان غذاهای مصرفی‌تان را یادداشت کنید
با این روش می‌توانید غذاها، میان‌وعده‌ها و کالری‌های خود را مدیریت کنید. همچنین غذاهایی را که هوس می‌کنید می‌شناسید و می‌توانید آنها را طوری مصرف کنید که روی رژیم شما تأثیری نگذارد.
۲. جلسات ورزش خود را یادداشت کنید
دنبال کردن تمرین‌های ورزشی، وزنه‌ها، تکرارها و ست‌ها کمک می‌کند تا پیشرفت خود را در تمرین‌های تقویتی ثبت کنید. به این صورت می‌توانید خودتان را بیشتر به چالش بکشید.
۳. فعالیت‌های خود را یادداشت کنید
حرکت‌های خود را مرتب یاددشت کنید. در این صورت می‌بینید چقدر فعال هستید و از آن مهم‌تر چقدر می‌توانید بهتر شوید. برای مثال، بعد از ناهار چقدر استراحت می‌کنید؟ این زمان را می‌توانید برای راه رفتن و یا کمی ورزش صرف کنید.
۴. وضعیت سلامتی خود را یادداشت کنید
می‌توانید عادات خواب، علائم یائسگی و احساسات خود را یادداشت کنید. ببینید از چه ابزارهایی برای مدیریت علائم خود استفاده می‌کنید. ابن ابزارها چقدر برای شما موفق هستند و یا چطور می‌توانید آنها را بهتر کنید.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصترژیم آنلاین
6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت سوم)
روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت اول)
3 دلیل مهم برای مصرف آب هنگام کاهش وزن (قسمت اول)