دلایل اضافه وزن بعد از یائسگی و روش های جلوگیری از آن (قسمت پنجم)

چند توصیه دیگر :
- با پزشک خود حرف بزنید : ممکن است داروها یا درمان‌های دیگری وجود داشته باشند که می‌توانند به شما کمک کنند:
- رژیم خود را تغییر دهید: چربی‌های اشباع‌نشده، شکر فراوری شده و نمک را حتی‌الامکان از رژیم خود حذف کنید.
- جایگزین‌هایی را پیدا کنید: می‌توانید کالری غذاهایی را که می‌خورید زیر نظر متخصص تغذیه کنترل کنید.
- کمتر غذا بخورید: کمتر غلات صبحانه بخورید. قطعات کوچک‌تری از مرغ را انتخاب کنید. وقتی سبزیجات را سرخ می‌کنید کمی کمتر روغن زیتون مصرف کنید. با این تغییرات کوچک می‌توانید بدون اینکه خیلی به خودتان گرسنگی بدهید، کالری غذا را کمتر کنید.
- فعال‌تر باشید: وقتی یائسه می‌شوید، به‌صورت ناخودآگاه فعالیت کمتری خواهید داشت. به‌خاطر کم‌خوابی،‌ گرگرفتگی، نگرانی و افسردگی آن‌قدر خسته هستید که کمتر فعالیت می‌کنید. با ورزش و فعالیت‌های روزانه با این علائم مبارزه کنید و به خودتان انرژی بدهید.
حتی کمترین فعالیت مانند کارهای خانه، قدم زدن در اداره و محله، ایستادن به‌جای نشستن کمک می‌کنند تا تمام مدت یک‌جا ننشسته باشید. ممکن است کارهایی مانند یوگا یا فعالیت‌های آرامش‌بخش انجام دهید تا آرام‌تر و متمرکز‌تر شوید.
یائسه شدن به این معنی نیست که حتما باید چاق شوید یا به این معنی نیست که می‌توانید کاری کنید تا جلوی این تغییرات را بگیرید. سعی کنید به مسائلی بپردازید که تحت کنترل شما هستند: آنچه می‌خورید، چقدر فعالیت می‌کنید، چطور با استرس برخورد می‌کنید، چطور می‌توانید علائم یائسگی را به بهترین‌شکل کنترل کنید و… . کنترل مسائل بر اساس معیارها و تلاش‌تان به شما اجازه می‌دهد تا سلامت باشید و نظر مثبتی در مورد تغییرات بدن خود داشته باشید.
نکته بسیار مهم : کاهش وزن یا مقدار خوراک خود را به شخص دیگر و حتی با سال های قبل خودتان مقایسه نکنید . چون سوخت وساز کمتر شده باید صبور تر باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادمشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن شصت
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)