روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت دوم)

موادی که باعث افزایش محتوای آنتی اکسیدانی غذا می شوند:
میوه های رنگی از قبیل توت، زغال اخته، چغندر و ...
برای طمع دادن به غذاها از زرد چوبه، زیره، پونه کوهی، زنجبیل و میخک و دارچین استفاده کنید. همچنین میوده های خشک بدون افزودن شکر و نمک مفید است.
پوست قرمز انگور حاوی پلی فنل های مفید و فیبر می باشد که می تواند از عوارض عصبی و چشمی دیابت جلوگیری کند. همچنین پیشگیری کننده از آلزایمر و تسکین گر گرفتگی و تغییرات خلقی مرتبط با یائسگی می باشد و نیز خطر اترو اسکلرز ( تصلب شرایین) را کاهش میدهد.
هر کدام از این عوامل اگر دررژیم لاغری لحاظ نشده باشند ، منجر به عوارض شدید نظیر ریزش مو ، اختلالات پوستی و عصبی خواهند شد.
انجمن قلب آمریکا معتقد است که این مواد به اصطلاح سوپر فود به تنهایی نمی توانند در سلامتی و کاهش وزن موثر باشند بلکه در قالب یک برنامه غذایی اصولی و همراه با فعالیت بدنی مداوم و مناسب نقش موثر خود را افا می کنند . از توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها این است که گوشت پرندگان و گوشتهای کم چرب، تخم مرغ، میوه جات ، ماهی و لبنیات کم چرب هم بایست به این رژیم غذایی افزوده شود و از مصرف غذاهای پر نمک، شکر و چربیهای اشباع نیزپرهیز گردد. اکثر افرادی که مبادرت به رژِم کاهش ورن می کنند به علت احساس گرسنگی و محرومیت غذایی پس از مدتی رژیم را قطع می کنند و لذا سوپر فودها به علت احساس سیری و ارضای اشتهای غذایی که دارند ،می توانند در رژیم های لاغری طولانی مدت موثر واقع شوند.
نمونه هایی از سوپر فودها:
- میوه ها : شامل توت و زغال اخته که حاوی ویتامینهای C و K و فیبر و املاح پتاسیم و منگنز می باشند.
- سبزیجات با برگهای سبز تیره : مانند اسفناج که حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی و فیبر می باشند .
- حبوبات و بویژه لوبیا : منبع منیزیم، پتاسیم ، فیبر و پروتیین جایگزین گوشت می باشد و چربی اشباع ندارد.
- ماهی های آزاد : نظیر تن، ساردین و سالمون که حاوی چربی امگا 3 هستند و خطر بیماری های قلبی و التهابی را کاهش می دهند.
- غلات کامل : نظیرگندم و برنج سبوس دار که حاوی فیبر و ویتامین های گروه B می باشند .
- آجیل ها و دانه ها : مانند گردو و دانه کتان که حاوی امگا 3 گیاهی هستند.
- لبنات کم چرب: مانند ماست که حاوی پروتیین و کلسیم است به کنترل اشتها کمک می کند .

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادرژیم آنلاینمشاوره پوست و مو
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)