باید ها و نبایدهای تغذیه ای در رفلاکس (قسمت چهارم)

ایجاد بالانس در میکرب های گوارش
نکته مهم دیگر در درمان GERD ایجاد تعادل در میکرب های گوارش است . خوردن غذاهای تخمیر شده یا همان پری بیوتیک ها برای ایجاد این بالانس کمک می کنند . پری بیوتیک ها از لحاظ فیبر غنی هستند و باعث رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش می شوند. پروبیوتیک ها غذا های حاوی میکروب های مفید هستند که علایم گوارشی را با ایجاد تعادل در سیستم میکروبی تسکین می دهند .
غذاهای حاوی پرو بیوتیک طبیعی شامل ماست کفیر، کلم ترش خام، کامبوچا (یک چای تخمیر شده )، ترشی جات و سبزیجات خام می باشند .
غذا های غنی از پری بیوتیک ها نظیر کنگر فرنگی، فیبرریشه کاسنی، موزسبز، پیاز، سیر، سیب و تره فرنگی می باشند .
پروبیوتیک ها از طریق مبارزه با هلیکو باکتر پایلوری که با GERD مرتبط است نیز، به کاهش علایم کمک می کنند .
درمان های طبیعی
این درمان ها نظیر شیرین بیان ( که البته باعث افزایش فشار خون می شود )، زنجبیل و پوست نارون لغزنده هستند، که با کاهش تهوع و بهبود تخلیه معده، منجر به تسکین می شوند . پوست نارون لغزنده حاوی مقادیر زیادی موسیلاژ است، که گلو ومعده را پوشش می دهد و آن ها را آرام می کند و نیز با وادار کردن معده به ترشح موکوس، بافت آن را در برابر تخریب اسید محافظت می نماید .
تحقیقات دیگر نشان می دهد که داروی خوراکی ملاتونین هم علایم را بهبود می بخشد .
منبع : MEDICAL NEWS TODAY, 22 NOV 2021


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصترژیم آنلاینمشاوره پوست و موکاهش وزن هفتاد
انواع کربوهیدرات ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)