میزان كالری و سیری‌

بسیاری از مواد غذایی ممكن است كالری زیادی داشته باشند ولی با مصرف آنها سیری رخ نمی دهد. برای مثال یك ماده غذایی با كیفیت خوب و یك ماده غذایی با كیفیت بد را بررسی میكنیم.

یك لیوان شیر با صفر در صد چربی دارای حدود 90 كالری و اگر پر چرب باشد ، دارای 150 كالری میباشد. یك خرما حدود 20 كالری دارد و بنابراین یك لیوان شیر بین 4 تا 7 برابر خرما كالری دارد ، ولی برخی افراد شیر را بجای آب میخورند و شاید سیری در آنها هرگز اتفاق نمی افتد ، در حالی كه با تعداد خرمای ذكر شده سیری قابل قبولی ایجاد میشود.

مثال برای مواد با كیفیت پایین : نوشابههای گاز دار دارای كالری بسیار زیاد و در عین حال به علت گاز و اسید داخل آنها ، اشتها آور هم میباشند .

از سوی دیگر ، برخی از مواد غذایی دارای كالری بسیار پایین ودر ضمن سیر كننده نیز میباشند. به عنوان مثال سبوس گندم در مقداری كه به نان اضافه میشود ، دارای كالری بسیار پایین ولی به علت ایجاد حجم در نان باعث ایجاد سیری بیشتر هنگام مصرف نان میشود. سبزیجات نیز با وجود كالری بسیار پایین دارای حجم زیاد ( به علت آب و فیبر ) و دارای قدرت سیر كنندگی بالایی میباشند .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن شصتکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و مو
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)