نوشيدن آب را فراموش نكنيد

حداقل نیاز به آب ( ونه چایی ) در برنامه غذائی حدود 8 لیوان ( 2 لیتر نیاز روزانه و هر لیوان معمولا 250 سی سی میباشد) است زیرا بسیاری از واكنشها كه منجربه سوخت و ساز در بدن میشوند نیاز به آب دارند و بدون آب این سیستمها قادر به فعالیت بهینه نخواهند بود.

از سوی دیگر سیستم لنفاتیك بدن كه حمل چربیها را به عهده دارد بدون هیچ پمپاژی كار خود را انجام میدهد( سیستم گردش خون با فشار پمپی قوی به نام قلب حركت میكند) و تنها عاملی كه میتواند حركت این سیستم را سریعتر نماید ، فشار منفی داخل قفسه سینه است كه با تنفسهای عمیق ایجاد میشود.
پس برای گردش بهتر چربی در بدن باید با مصرف آب این سیستم و محتویاتش را رقیق نموده و از سوی دیگر با تحرك و تنفسهای عمیق گردش را در این سیستم سریع تر نماییم.

وقتی آب مینوشید معده شما پر و اسید معده رقیق تر میشود و غذا کمتر مصرف میکنید ضمن این که آب باعث میشود سلولهای شما فعالیت طبیعی خود را حفظ کنند و سموم و مواد زاید را از سلولهایتان دفع کنند.

به عبارتی ماشین سلولی مدام فعال میماند و بدن شما را در حالت طبیعی نگه میدارد. از سوی دیگر آب جای چربی دفع شده از زیر پوست شما را پر میكند و پوست شما در طول رژیم خراب نمی شود.

از علل یبوست هم كم بودن مصرف آب میباشد كه با مصرف آب اصلاح میشود .

نكته مهم :
مصرف زیاد و ناگهانی آب هنگام صرف غذا توصیه نمی شود زیرا از یك سو اسید معده رقیق شده غذا هضم نمی شود و از سوی دیگر لقمههای قبلی به سمت جلو رفته و فضا را برای لقمههای بعدی فراهم میكنند. پس هنگام صرف غذا حد اكثر نصف لیوان و به آرامی آب بنوشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادکاهش وزن شصتمشاوره پوست و مورژیم آنلاین
دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟ (قسمت اول)
7 مراقبت از پوست و مو هنگام کاهش وزن (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت اول)
انواع کربوهیدرات‌ها کدامند؛ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟ (قسمت چهارم)